søndag 23. mai 2010

Calling



En calling har en del fordeler : Den er driftssikker, batteriene varer i svært lang tid. Man får litt informasjon før man tar telefonen, nemlig hvilket nummer det ringer fra, noe som ofte hjelper med å grovsortere hvor mye oppkallet haster.

Calling er et greit system når man bruker det meste av dagen på flere ulike kontorer med telefon. Det er imidlertid et irriterende system de dagene man har en travel vaktcalling og samtidig bruker mye av arbeidsdagen på steder der det ikke er telefon i tjue sekunders avstand. Kunne vi lage et system som gir færre problemer med avbrytelser?

Disketten lever fortsatt i helse-Norge. Når blir den siste callingen tatt ut av bruk, og hva slags system kommer til å avløse den?

2 kommentarer:

  1. Hva med bærbar telefon? Er ikke det en bedre løsning? Eventuelt i kombinasjon med calling når man har vakt, for de litt mindre prikære henvendelsene som kan vente til man er ferdig med det man driver med. Vi hadde det slik på Bærum, fungerte bra syns jeg.

    At disketten fremdeles lever, er jo et under. Jeg ble rimelig overrasket når jeg nå i allmennpraksis igjen (etter mange år uten) måtte ta i bruk disketter for å sende inn oppgjør til HELFO hver 14. dag..

    SvarSlett
  2. Hei Trygve,
    hyggelig å se deg her i kommentarfeltet!
    Er veldig enig i at telefon er en bedre løsning, hadde ønska meg det her hos oss også.

    Må innrømme at jeg ofte savner sms-funksjonen på vakt. Synes mange av beskjedene som gjør at en må ta av sterile hansker eller bryte tankerekker er av typer som like gjerne kunne vært formulert på 145 tegn, med en stående avtale om at man sjekker innboksen hver time. Har du brukt sms i jobbsammenheng noen gang?

    SvarSlett