onsdag 9. november 2011
Å utforske problemstillinger grundig uten avbrytelser
Under studiet var det en ganske liten del av hverdagen som foregikk i klinikken. Vi så ganske mange pasienter, men størstedelen av arbeidsuka var forelesninger, lesing og diskusjon i smågrupper og kollokviegrupper. Koblingen mellom det vi hadde sett i klinikken og det vi hadde undervisning om var gull verdt: Jeg er en stor fan av tidlig pasientkontakt i et medisinstudie.
Nå ute i klinisk jobb savner jeg tiden til å kunne lese konsentrert i lange strekk, og ikke minst tida med smågruppeundervisning. Jeg lærer hele tiden under pasientkontakt sammen med andre, men for noen typer læring trengs det lengre, konsentrert, sammenhengende tid.
Drømmeorganiseringa? Tja.. PBL hver fredag formiddag og lesedag hver onsdag. Callingen helt stengt av i de periodene, uten dårlig samvittighet for ting som burde vært gjort. En gruppe å samarbeide med som har kommet like langt som meg selv i læringa, som har smittende entusiasme og et passe sterkt konkurranseinstinkt.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar