søndag 13. juni 2010

Sommer




Tar et par måneder sommerferie fra deler av internett, er tilbake her i august.

Opplevelser med nettet fra det siste året jeg gleder meg til å diskutere i sommer:

1. Å møte folk jeg kjenner fra internett IRL. Gøy. Som mange har beskrevet før: Artig å bare kunne gå rett inn og fortsette diskusjoner man har hatt på nett.

2. iPhone og dermed internett overalt. Også gøy, men lurer på om jeg egentlig trives bedre uten permanent nett.

3. Å få småjobber på papir eller live på grunn av ting gjort på internett. Når blir Google viktigere enn CV når man søker ny jobb?

4. Å lese bøkene på skjerm. Tror faktisk konklusjonen min nå er at Kindle og Stanza på iPhone er bedre enn papir. Lettere. Trenger ikke lys, forstyrrer dermed omgivelsene mindre. Lettere å plukke sitater. Trenger ikke bokmerke.

God sommer til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar