fredag 11. juni 2010

NEL : 312 kroner i måneden




I dag så jeg prisen på NEL fra august for første gang. 312 kroner pr måned.

Dagens Medisin skriver videre at 16.000 helsearbeidere har registrert seg, deriblant 3363 allmennleger, 1869 medisinstudenter og 1327 turnusleger. Det skal bli svært spennende å sammenlikne det tallet med antall brukere etter noen måneder som betalingstjeneste. Er også spent på om sykehus, legekontorer, universitetet og høgskoler vil tegne abonnement, eller om vi kommer til å betale som enkeltleger.

Prisen er i grenseland for meg. Om jeg ikke automatisk får tilgang via jobben kommer jeg til å vente med å registrere meg. Det er mange andre verktøy og bøker som er nesten like egnede, de fleste av dem dog på engelsk. Er det bra eller dårlig om vi bruker engelske oppslagstekster i den norske legehverdagen? Hva kommer de 16.000 til å gjøre når de får e-post fra NEL om betaling?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar